۱۶ خرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): دو شکارچی متخلف که در اوج ناجوانمردی پس از شلیک به یک بز وحشی در مقابل چشمان بزغاله اش، بزغاله کوچک او را که فرار نکرده و در کنار بدن نیمه جان مادر خود ایستاده بوده را نیز از پای درآورده بودند، توسط محیطبانان شهرستان کوهبنان کرمان دستگیر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کوهبنان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کوهبنان کرمان حین گشت و کنترل درمنطقه حفاظت شده کوه آسیاب متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.

حسین روح الامینی نژاد اظهار داشت: محیط بانان به جستجو برای یافتن ردی از عاملین شلیک گلوله مشغول شدند که در این حین صدای شلیک دومین گلوله نیز شنیده شد.




تصویر: لاشه بز وحشی و بزغاله اش که از شکارچیان متخلف در منطقه کوه آسیاب کوهبنان کشف و ضبط گردید

روح الامینی نژاد گفت: مامورین پس از مدتی جستجو و دوربین کشی دو فرد مسلح را مشاهده نمودند که در زیر سایه درختی نشسته و مشغول استراحت و مهیا کردن آتش بودند.
محیط بانان بصورت نامحسوس به شکارچیان غیرمجاز نزدیک شده و پیش از آنکه متخلفین بتوانند برای درگیری یا فرار اقدام کنند آنها را غافلگیر و بازداشت نمودند.




……………………
….
تصویر: تفنگ کاملا دست ساز کشف و ضبط شده از شکارچیان غیرمجاز

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت: در بازرسی از متهمین لاشه یک بز وحشی، لاشه یک بزغاله وحشی، یک قبضه اسلحه دست ساز، تعداد ۴ عدد فشنگ چهارپاره، چاقو، دوربین و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شکارچیان متخلف در اوج ناجوانمردی پس از شلیک به بز وحشی مادر در مقابل چشمان بزغاله اش، بزغاله کوچک او را که فرار نکرده و در کنار بدن بی جان مادر خود ایستاده بوده را نیز از پای درآورده بودند.





تصویر: لاشه بز وحشی و بزغاله اش که از شکارچیان متخلف در منطقه کوه آسیاب کوهبنان کشف و ضبط گردید

متهمین پس از تنظیم صورتجلسه تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور قاضی روانه بازداشتگاه شدند و تا امروز (شنبه ۹۴/۳/۱۶) نیز همچنان در بازداشت بسر می برند.

متهمین پس از واریز
مبلغ ۳۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک بز و یک بزغاله وحشی از بابت جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و همچنین حمل و استفاده از سلاح غیرمجاز محاکمه خواهند شد.


منبع:پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)