نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
  1. #1
    کاربرفعال

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    طوطی ملنگو(پارکیت طوق دار هندی)
    تاریخ عضویت
    May 2014
    شماره عضویت
    15948

    5 خرس باغ پرندگان رشت در اسارتگاه بابلسر!

    خرس باغ پرندگان رشت در اسارتگاه بابلسر!




    دیده بان حقوق حیوانات
    : ماه ها پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که یک خرس قهوه ای در باغ پرندگان رشت در قفسی یک متر مربعی اسیر است و با نان خشک تغذیه می شود. تصور می شد پس از انتشار این خبر وضعیت خرس بهتر شود اما حالا تصاویر منتشر شده از باغ وحش بابلسر خرسی را با قلاده ای بر گردن و در وضعیت بسیار اسفباری نشان می دهد. گفته می شود این خرس همان خرس باغ پرندگان رشت است.
    به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- یک خرس قهوه ای که پاییز ۱۳۸۹ از شکارچیان در استان گیلان و شهرستان تالش ضبط شده بود، نزدیک به دو سال در این مجموعه باغ پرندگان رشت در وضعیت بسیار اسفباری نگهداری شد. پس از انتشار عکس ها و خبرهایی از این خرس و شیوه نگهداری و تغذیه آن، خلاف تصور عموم نه تنها وضعیت حیوان بهتر نشد که در نهایت به باغ وحش بابلسر که در واقع اسارتگاه حیوانات است منتقل شد. خرس هم اکنون با قلاده ای بر گردن برای نمایش در سیرک آماده می شود.
    به تازگی تصاویری منتشر شده است که خرسی را با قلاده ای بر گردن در اسارتگاه حیوانات بابلسر نشان می دهد. این نمونه تازه ای از آزار حیوانات در این اسارتگاه است. اما جدا از آن که این خرس قهوه ای چطور به این باغ وحش رسیده است، این پرسش مطرح می شود که چرا سازمان حفاظت محیط زیست در برابر آن چه در برخورد با حیوانات این اسارتگاه به سادگی قابل مشاهده است، سکوت کرده.«شهرام امیری شریفی»، مدیر عامل انجمن دیده بان حقوق حیوانات در گفت و گو با CHN اعلام کرد که این خرس قهوه ای همان خرس قهوه ای باغ پرندگان رشت است با این توضیح که: «این خرس همان است که تصاویری تکان دهنده از وضعیت و تغذیه آن در سایت های خبری منتشر شد و در واقع از طبیعت گرفته شده بود.»به گفته او، مستنداتی موجود است که نشان می دهد طی مکاتباتی این حیوان از باغ پرندگان رشت به این اسارتگاه در بابلسر آورده شده و دلیل اعلام شده برای این انتقال ازدیاد نسل بوده است در حالی که خرس هنوز به سن جفت گیری نرسیده است.او تاکید کرد که یکی از مقام های سازمان محیط زیست در دوره پیشین این انتقال را تایید کرده است.اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که چرا سازمان حفاظت محیط زیست در مورد این باغ وحش و دیگر اسارتگاه های حیوانات در ایران نظیر باغ وحش شیراز و مشهد هیچ گونه تاثیرگذاری ندارد.امیری شریفی در پاسخ به این پرسش گفت: «برخی از این باغ وحش ها مجوزشان را از سازمان محیط زیست دریافت نکرده اند و در نتیجه سازمان نمی تواند در مورد آن ها نظارتی داشته باشد اما در مورد باغ وحش بابلسر از آن جا که تایید یکی از مقام های سازمان در مورد انتقال خرس وجود داشته است به نظر می رسد امکان نظارت وجود دارد.»به گفته امیری شریفی مستنداتی وجود دارد که این خرس قرار است برای استفاده در سیرک آموزش ببیند.



    منبع:arw.ir



  2. #2
    کاربر موثر

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    فنچ و مرغ عشق
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    شماره عضویت
    15464
    خداوند از کسایی که این نشانه ها و زیبایی های خدا رو اذیت میکنن نگذره الهی آمین

  3. #3
    کاربر اخراج شده

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    کاسکو - کنگو
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    شماره عضویت
    14360
    همشون فقط بلدن حرف بزنن فقط ...

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  4. #4
    کاربر موثر

    محل سکونت
    مشهد
    نوع حیوان خانگی
    ماهي -عروس هلندي
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    شماره عضویت
    14246
    ای خداااااااا ‌ففقط حرف حرف حرف. یعنی هیچ کسی ،‌هیچ ارگانی نمی تونه کاری بکنه ؟ واقعا محیط زیست و حیوانات انقدر از نظر آنها بی ارزش هستن؟

  5. #5
    کاربر موثر

    محل سکونت
    ایران
    نوع حیوان خانگی
    ...
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    شماره عضویت
    9615
    نقل قول نوشته اصلی توسط amir.oskuee نمایش پست ها
    ای خداااااااا ‌ففقط حرف حرف حرف. یعنی هیچ کسی ،‌هیچ ارگانی نمی تونه کاری بکنه ؟ واقعا محیط زیست و حیوانات انقدر از نظر آنها بی ارزش هستن؟
    بی ارزشن دیگه.اگه واسشون اهمیت داشت که با یه حیوون بیگناه اینجوری رفتار نمیشد.فقط زمانی با ارزش میشن که عکس اون حیوون همه دنیا پخش بشه بعد شاید از خودشون خجالت بکشن یه فکری به حالش بکنن.

  6. #6
    کاربر موثر

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    فنچ و مرغ عشق
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    شماره عضویت
    15464
    دیروز تو دانشگاه یکی از کارگرای دانشگاه میگفت دو تا سگ رو با تفنگ کشتن این سگها روبه عنوان سگ هرزنام بردن دولت گفته باید از بین برن من که موندم یارو میگفت من خودم گفتم بدین میبرمشون شهرستان برا گله داری ندادن بهش واقعا متاسفم برا یه سری آقایونی که فقط دم از دین و ایمون میزنن و جدیدا هم برا همه چیز دلواپس شدن الا انسانیت و مردم!!!!!! ولی به همون دین و ایمون احترام نمیزارن!!!!!

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی : کیف لپ تاپ